Så blev alla 188 lärarna på 14 skolor bättre på att undervisa för lärande
Om framgångsfaktorerna i forskningsrapporten som laddats ner 44 000 gånger
Rapporten handlar om data från 700 lektionsobservationer – alla 500 lärarnas undervisning – på 30 grundskolor.
Tid: 28 november
kl. 13.00-14.30
Plats: Digitalt möte via Teams.
Före webbinariet:
Du som anmält dig och deltagit på webbinariet får kostnadsfritt länken forskningsrapporten. Du får även bilder med en summerimng av webbinariet.
Under webbinariet beskrivs konkret:
1. både de utbredda och uppseendeväckande bristerna i undervisningen i många klassrum på varje skola OCH den metod som ledde till att alla lärare blev bättre på att undervisa för studiero, motivation och lärande.
2. forskningsbakgrunden med 160 forskares insikter i 15 länder
3. hur metodens framgångsfaktorer skiljer sig från hur undervisningsutveckling har genomförts i svensk skola under lång tid
4. hur lite tid/resurser som metoden kräver samt
5. hur positiva lärare är till metoden För vem? För dig som skolledare som är ansvarig för att leda och organisera arbetet med att utveckla undervisningens kvalitet tillsammans med lärarna i varje klassrum.
Du är även välkommen att ställa frågor under webbinariet.
OBS! Du som anmält dig får mejl med länk att ansluta dig med dagen innan mötet!
Öppet för alla. Är du skolledare och ännu inte medlem? Bli medlem här
Vill du delta utan att ännu bli medlem mejla till info@sverigesskolledare.se.
Medverkande:
Mats Rosenkvist, en av skribenterna av rapporten och grundare BRAVOLesson
Jonas Juntunen, Organiserings- och rekryteringschef Sveriges Skolledare
Sista anmälningsdatum: 2025-11-26